Bereid je voor op de periode na de coronacrisis: 5 tips voor Marketeers

22 april 2020 | leestijd: 1,5 minuut

Tijdens de Digital Round Table die we begin deze maand organiseerden voor ons Kennisnetwerk van ICT-Marketeers bleek dat de meeste Marketeers vooral met het hier en nu bezig zijn. Op zich niet vreemd. We bevinden ons op onbekend terrein; niet eerder maakten we een ‘intelligente lockdown’ mee. Het is dus zoeken naar wegen om je doelgroep(en) te blijven bereiken. Toch is het raadzaam om ook alvast te kijken naar de periode ná de coronacrisis. We zetten 5 korte tips voor je op een rijtje.

1. Events

Heb je je fysieke events doorgeschoven naar het najaar? Houd hier dan rekening mee:

  • Kies je ervoor om de verloren events in het najaar in te halen, dan creëer je een piekbelasting voor Marketing en Sales. Wat is de impact daarvan op je commerciële proces? En hoe kun je Sales vanuit Marketing daarbij het beste ondersteunen?
  • Bedenk een plan B voor het geval deze doorgeschoven events onverhoopt ook niet door kunnen gaan.

2. Content

Heb je als Marketeer nu wat meer tijd, omdat bijvoorbeeld de organisatie van een voorjaarsevent is weggevallen? Creëer alvast content voor later dit jaar.

3. Database

Staan je e-mail- of bel-campagnes tijdelijk on hold? Investeer dan nu alvast in het vergroten van je GDPR-proof, opt-in database, om straks beter in te kunnen spelen op een eventuele piek die gaat komen.

4. Teamwork Marketing en Sales

Stem als Marketing en Sales met elkaar af. Waar heeft Sales behoefte aan? Sales heeft nu geen fysieke afspraken en dus wellicht meer tijd om leads goed te kwalificeren. Om in kaart te brengen wanneer contracten aflopen en wanneer leads later dit jaar het beste opgevolgd kunnen worden. Hoe kan Marketing daarbij ondersteunen? Nu én straks?

5. Bestaande klanten

Je kunt op dit moment prima proberen om pijplijn te boeken door cross- en/of upsell campagnes gericht op bestaande klanten. Maar vergeet vooral niet om ook in gesprek te gaan met je klanten. Wat maken zij nu door? Waar hebben ze behoefte aan? Heb jij een oplossing hiervoor of kun je een oplossing creëren om hen te ontzorgen? Wees een echte partner. Dat zal je op langere termijn geen windeieren leggen.

 

Hulp nodig bij leadgeneratie of het vergroten van je opt-in database?
We helpen je graag. Lees meer over onze B2B Leadkwalificatie service, mail ons via commercieel@heliview.nl of bel 076 – 800 6000. Heb je liever dat wij contact met jou opnemen? Laat dan een bel-mij-terug verzoek achter.