Tip over digitale lead nurturing

23 januari 2020

De afgelopen jaren vroegen we aan Marketeers in de ICT-branche waar hun prioriteiten liggen qua uren en budget. Digitale lead nurturing blijkt aan een fikse opmars bezig. Begrijpelijk, want leads zijn nu eenmaal niet vanaf het eerste contact direct klaar om te kopen. Om van een lead een klant te maken, zijn zo’n 5 à 10 contactmomenten nodig. Lead nurturing, je potentiële klant koesteren, is dus van groot belang en een volgende stap in volwassenheid van het hedendaagse leadgeneratieproces.

Tip: Bekijk digitale lead nurturing niet als lineair proces, maar als een cirkel

In de meeste organisaties genereert Marketing leads, die op enig moment worden overgedragen aan Sales. De meeste leads zijn bij overdracht echter niet klaar om te kopen. Digitale lead nurturing is dan ook geen lineair proces, maar eerder een cirkel. Het is een samenspel tussen Marketing en Sales. Je moet content, (e-)mailings, eventuitnodigingen etc. blijven sturen om leads warm te houden. De rol van Marketing moet na overdracht dus niet ophouden.

Wil jij meer tips ontvangen?
Ontvang iedere 2 weken een tip uit de praktijk waarmee je direct je voordeel mee op doet! Meld je aan via: Tips over leads, sales en nurturing.