Vooraf weten of je campagne succesvol kan zijn

Hoe je risicoloos start met een leadgeneratie campagne en daadwerkelijk leads krijgt

Haalbaarheidsonderzoek Leadgeneratie

Moeite om kwalitatieve leads te genereren

Als Marketeer of Commercieel verantwoordelijke is je baan in de huidige tijd uitdagender dan ooit. Ondanks alle beperkingen moet de pijplijn gevuld blijven. Sales rekent op jouw leads. Maar fysieke events zijn weggevallen. En webinars organiseert iedereen. Dus zoals iedereen zoek je naar andere mogelijkheden om leads te genereren. Toch?

  • Je hebt in deze rare tijden meer moeite om concrete leads te genereren voor Sales
  • Je krijgt met online marketing alléén niet het gewenste aantal leads
  • Je overweegt telefonische leadgeneratie maar bent in het verleden teleurgesteld

Door al jouw inspanningen is jouw organisatie online actief en zichtbaar. Toch haal je onvoldoende leads binnen. Maar je wil natuurlijk wel je meerwaarde bewijzen en succesvol zijn. Helemaal in deze onzekere tijden. Dus je campagnes moeten succesvol zijn.

Je bent niet de enige die hiermee worstelt. Die op zoek is naar meer leads. Die teleurstellende ervaringen heeft gehad met telefonische leadgeneratie. Maar daar is een oplossing voor.

Meer leads én een betere ROI

Er zijn tig manieren om leads te genereren. Welke manier op welk moment het beste werkt, weet je meestal pas achteraf. Als je kijkt wat een bepaalde campagne heeft gekost en hoeveel concrete leads deze heeft opgeleverd.

Je overweegt een campagne te draaien om telefonisch leads te genereren. Hoe fijn zou het zijn, als je vóór de start al weet of deze succesvol zal zijn? Wat zou dat doen met de ROI van jouw (marketing)budget?

Wat zou dat voor jou betekenen?

Wat gebeurt er wanneer jij meer gekwalificeerde leads aanlevert? Meer haalt uit jouw budget dan je concurrenten? Alleen nog maar campagnes draait die grote kans van slagen hebben?

Stel je voor

  • Dat je jouw leadgeneratie zorgeloos uit handen kunt geven
  • Dat je je geen zorgen hoeft te maken over het slagen van jouw campagne
  • Dat jouw boodschap vooraf getoetst wordt bij jouw doelgroep
  • Dat je voor aanvang van een campagne weet of hij succesvol zal zijn
  • Dat je kunt bijsturen voordat de campagne daadwerkelijk van start gaat
  • Dat je new business proposities – die nu misschien op de plank liggen – kosteloos kunt laten toetsen op success rate
  • Dat er bij iedere nieuwe campagne een ‘escape’ is zodat er geen budget verloren gaat
  • Dat je hierdoor de ROI op je (marketing)budget tientallen procenten verhoogt
  • Dat jij een voorsprong neemt op je concurrenten en succesvol bent door kwalitatieve leads

En dat jij hierbij geen risico loopt. Hoe dan? Lees verder – en al helemaal als je meer leads wil genereren.

Haalbaarheidsonderzoek: onderzoek naar succes

Je kunt je geld maar 1x uitgeven. Daarom probeer je vooraf in te schatten wat je investering oplevert. Soms zit je goed. Soms niet. Hoe fijn zou het zijn, als je vooraf al weet dat jouw investering geen teleurstelling gaat opleveren maar succes? Heel fijn toch?

Dat geldt voor ons ook. Wij gaan het liefst pas een samenwerking aan met een partij, als we weten dat we hiervoor succesvol kunnen zijn. Daarom voeren we voor iedere nieuwe telefonische leadgeneratie campagne kosteloos een haalbaarheidsonderzoek uit. Een Succesonderzoek noemen we dat.

20 uur kosteloos onderzoek

We noemen het bewust een onderzoek. Het is namelijk geen snelle scan, maar een gedegen onderzoek. Hier trekken we dan ook 20 uur voor uit. In deze 20 uur testen we jouw propositie, op onze kosten!

We onderzoeken de kwaliteit van de data, hoe goed of slecht de gewenste doelgroep te bereiken is met deze data en hoe de boodschap landt bij de doelgroep. Op basis van deze bevindingen kunnen we drie van de belangrijkste factoren beoordelen waar campagnes mogelijk op spaak lopen.

Kosteloos=addertje onder het gras?

Kosteloos? Dat kan nooit. Er zit vast ergens een addertje onder het gras. We horen het je denken. Vrees niet. Er is geen adder. Wel een ‘tenzij’. Het Succesonderzoek kost je echt niets, tenzij je een nieuwe klant bent. Dan moeten we eenmalig een databaseomgeving voor je inrichten. De kosten hiervoor bedragen 400 euro. Evengoed blijft het dan het meest voordelige haalbaarheidsonderzoek dat je ooit hebt gedaan! Voor bestaande klanten is het onderzoek dus kosteloos.

Het Haalbaarheidsonderzoek is ons uitstekend bevallen. Het is super professioneel opgepakt. De eerste 20 uur zijn gemaakt op kosten van Heliview PMS. De respons in die 20 uur was meteen heel goed. Aanscherpen was niet echt nodig op wat details na. Dat gaf voldoende aansluiting om de pilot een vervolg te geven met 20 uur op onze kosten. En daar rolden eigenlijk al meteen de eerste leads uit. Conclusie: een succesvolle start!”

Bas Nederlof – 5feetsessions

IMG_4404

Wat mag je verwachten?

  • Toetsing in jouw markt
    We toetsen jouw boodschap/propositie in jouw markt. We kijken of de boodschap aanslaat. Welke tegenargumenten jouw doelgroep heeft. Of je überhaupt de juiste doelgroep benadert. Samen kunnen we waar nodig de boodschap aanpassen. Weet je nog niet hoe je je markt wil benaderen? Geen nood. Wij denken met je mee over de mogelijke boodschap.
  • Toegang tot alle gesprekken
    We zijn transparant over hoe we communiceren met jouw doelgroep. Alle gesprekken die we voeren zijn beschikbaar om terug te luisteren.
  • Expertise op het gebied van telefonische leadgeneratie
    We doen dit al ruim 10 jaar. Wij weten alles van telefonisch leads genereren. Jij van jouw markt. 1+1=3.
  • Ervaren Projectmanager
    Je krijgt een Projectmanager toegewezen. Deze rapporteert niet alleen aan het eind over de resultaten, maar ook tussentijds.
  • Snel starten
    We hebben ruimte voor 6 onderzoeken per maand. In de meeste gevallen kunnen we daardoor snel starten.
Binnendienst en Buitendienst Sales

Wij onderzoeken kosteloos de haalbaarheid
van jouw campagne

Wat krijg je nog meer?

  • Professionele Sales Marketeers
    De collega’s die tijdens het onderzoek voor je gaan bellen zijn uitgebreid getraind. Denk aan gesprekstechnieken en methodieken om goed te kwalificeren.
  • Feedback direct van je doelgroep
    Wij horen direct van jouw doelgroep wat ze vinden van je product/dienst. Wat de verbeterpunten zijn, wat de bezwaren zijn. Deze kun je meenemen in de doorontwikkeling van je product/dienst.
  • Onze drive en commitment om er een succes van te maken
    Er staat een toegewijd team voor je klaar. We investeren 20 uur van onze tijd in jouw campagne. We zijn dus gemotiveerd om er een succes van te maken.
  • De kans om gratis een nieuwe leverancier te leren kennen
    Gebruik dit kosteloze onderzoek ook om ons als partner te beoordelen voor toekomstige samenwerkingen.
  • Eerlijke conclusie
    Het Succesonderzoek is geen lokkertje voor nieuwe opdrachten. Het is vooral bedoeld om de haalbare campagnes te onderscheiden van de minder kansrijke projecten. Wijst het onderzoek uit dat we voor jou niet succesvol kunnen zijn, dan nemen we gewoon afscheid van elkaar. No hard feelings.
  • Leads
    Scoren we leads tijdens het onderzoek, dan zijn deze uiteraard voor jou.

Je zit nergens aan vast

Als het onderzoek is afgerond heb je meerdere opties:

  1. Je kunt de overeenkomst direct beëindigen.
  2. Je kunt het onderzoek verlengen met 20 uur. Deze kosten zijn voor jou. Tijdens deze 20 uur schaven we verder bij waar nodig. Je ziet in deze fase nog beter of de potentie ook daadwerkelijk gaat landen in je pijplijn. Er ontstaat een concreet beeld van de mogelijke conversie. Daarna kunnen we dedicated verder met elkaar, in de wetenschap dat de campagne grote kans van slagen heeft.
  3. Je kunt meteen een samenwerking met ons aangaan.

Heliview PMS is een waardevolle verlenging van ons salesteam. Doordat Heliview PMS voor ons belt zijn er veel meer klantcontacten én concrete leads. Deze samenwerking bevalt ons al jaren prima.”

Dirk van Oudvorst – Microsoft

Microsoft - Dirk van Oudvorst

Meld je nu aan

Kwalitatieve leads genereren is een van je belangrijkste taken als Marketeer. Misschien nu meer dan ooit. Meld je aan voor een Succesonderzoek en laat ons de haalbaarheid van je campagne onderzoeken.

Wacht niet langer. Kies ook voor succes!